С - 65 ЧТЗ
С Р С Р
„Сталінець- 65“ ЧТЗ - перший серійний дизельний трактор не тільки в СРСР, а й у світі. У 1937 році нагороджений „Гран-Прі“ виставки у Парижі.
Трактор С-65 у червні 1937 року замінив у виробництві карбюраторний Сталінець-60. Призначався і працював у сільському господарстві. Виготовлявся Челябінським тракторним заводом до 1941 року. Всього випущено більше 37 тисяч тракторів. Обладнання для випуску було закуплено у американської фірми „Катерпіллер".
З початком війни частина тракторів була передана армії. Сталинец-65 застосовувався на фронті для буксирування середніх і важких артилерійських систем, транспортування вантажів і для евакуації пошкодженої техніки, у тому числі і танків.
Компонування класичне. Основа конструкції – рама, на яку встановлюються двигун, агрегати трансмісії, ходова частина, кабіна, бак та інші механізми і вузли. Кабіна знаходиться за двигуном. Кабіна відкрита, 2-місна. Можна було встановлювати тент.
Двигун : М-17 – дизельний. Кількість циліндрів – 4. Швидкість обертання колінчатого валу – до 850 обертів за хвилину. Двигун розміщений у капоті, який з боків закривається знімними стінками. Для запуску основного двигуна служив пусковий бензиновий двигун, потужністю 20 кінських сил. Пусковий двигун заводився вручну або електростартером. Коробка переміни передач має 3 передачі вперед і 1 – назад. Роботу над створенням двигуна очолював Елізар Гуревич.
Трансмісія з заднім розміщенням ведучого колеса. У ходовій частині 5 опорних котків і 2 підтримуючі ролики з кожного боку. Ширина гусениці – 500 мм.
Основний паливний бак встановлений за кабіною. Об’єм – 300 літрів. Об’єм бака для пускача – 7,5 л.
С-65 транспортує механізований наплавний міст
ТТД С-65 Сталинец :
Потужність двигуна : 65 к.с. ;
максимальна швидкість : 7 км/г, назад – 2,5 км/г ;
маса причепа : 10 т ;
маса трактора : 10,85 т ;
довжина : 4,9 м ;
ширина : 2,42 м ;
висота : 2,8 м ;
кліренс : 405 мм.
|