Loyd Carrier Tracked Towing Vivian Loyd&Co
В. Б р и т а н і я
Одночасно з „Universal Carrier"
у Англії під час 2 Світової війни виготовлявся бронетранспортер-тягач „Лойд
Каррієр".
У період модернізації „Universal
Carrier", компанія Vivian Loyd&Co отримала завдання на розробку
аналогічного тягача-транспортера. Протягом 1939 року фахівці „Вівіан Лойд і Ко
провели розробку і впровадження у виробництво легкого тягача. Loyd Carrier виготовлявся
протягом 1939–1945 років у кількох варіантах як за призначенням, так і за
технічними даними. Всього випущено 26 тисяч екземплярів. Крім Vivian Loyd,
випуск проводили кілька фірм. Серед них – Ford Motor Company та Wolseley Motors
виготовили близько половини.
Застосовувався БТР під час
війни британськими військовими (інші дані відсутні). Трофейні БТРи
застосовувала німецька армія. У післявоєнний час БТР передавався арміям країн
Британської Співдружності і армій європейських країн, де перебували британські
війська : Данія, Норвегія, Нідерланди, Бельгія. Застосовувалися до середини
1960-их років.
Тягач-транспортер Loyd Carrier сконструйований
із застосуванням вузлів армійського автомобіля Fordson 7V. За час випуску
частина вузлів у різних виробників відрізнялася. Двигун застосовувався одного
типу, але виробництва британського, американського або канадських відділень
компанії „Форд". За технічними відмінностями тягач мав індекси Mark.I, Mark.II та № I, № II, № III.
Основні варіанти :
Loyd Carrier Tracked Towing (TT) –
тягач для легких артилерійських систем. Основна версія.
Tracked Personnel Carrier –
бронетранспортер. Застосування у цьому варіанті було непоширеним через малу
місткість.
Carrier, Tracked, Starting and Charging (машина
технічного обслуговування) – невелика кількість транспортерів з генераторами та
іншим обладнанням для обслуговування танкових електроприладів і заряджання
акумуляторів.
Carrier, Tracked, Cable Layer Mechanical –
машина підрозділів зв’язку, з встановленою котушкою та обладнанням для
укладання кабелю.
На базі конструкції проводилися
досліди з встановлення протитанкових гармат або зенітних установок. Серійно
жоден з варіантів не виготовлявся. Але вже у 50-ті роки у Бельгії
було серійно переобладнано невелику партію тягачів у САУ.
Loyd Carrier – гусеничний
броньований транспортер. Його відкритий зверху корпус виготовлено із листів
звичайної сталі. Зверху до корпусу закріплювали болтами листи бронесталі
товщиною до 7 мм. У машини ТО броня не встановлювалася.
Стаціонарного озброєння БТР не
мав. Для захисту застосовувалися кулемети екіпажу чи обслуги.
Компонування : відділення управління
(ВУ) – десантне відділення (ДВ) – відділення силової установки
(СУ). Водій розміщувався по середині спереду. У Carrier Tracked Towing десанте
відділення облаштовувалося 4-ма сидіннями. Крім них, у Tracked Personnel
Carrier з обох боків водія встановлено ще по одному сидінню.
Двигун. Встановлювався двигун Ford V8
і його системи від автомобіля Fordson 7V. Двигун 3,62-літровий, карбюраторний,
4-тактний, з 2-рядним V-подібним
розміщенням 8 циліндрів. Охолодження рідинне. Об’єм палива – 90 літрів.
Трансмісія також від автомобіля „Фордзон
7В", але з оберненим розміщенням двигуна, КПП, ведучого мосту. Тобто, двигун
встановлений у задній частині тягача, а міст спереду. Коробка передач має 4
ступені переднього ходу і 1 назад.
Ходова частина має багато спільних деталей із
тягачем Universal Carrier. Складається з гусениць, передніх ведучих коліс,
встановлених на автомобільному мосту, задніх напрямних коліс, з кожного боку 4
опорних котків і 2 роликів. Під час експлуатації виявилося, що підвіска має
низьку міцність. Для її підвищення почали встановлювати додаткові кріплення
зовні корпусу. Опорні котки об’єднані у візки з однією амортизаційною пружиною.
„Лойд Каррієр" обладнувався гальмівними барабанами, що служили і для здійснення
поворотів.
Електрообладнання було
6-вольтовим. Зовнішнє освітлення складалося із 2 фар.
Виходячи з фронтового досвіду,
на БТР почали приєднувати ящики та кріплення для ЗІПу, тросів, каністр тощо.
Тягачі обладнувалися тентом.
ТТД Loyd Carrier TT :
місткість : 5 ; (у ТРС - 7) ;
потужність двигуна : 85 к.с. ;
максимальна швидкість : 48 км/г
;
запас ходу : до 220 км ;
маса тягача : 3,8 т ;
бойова маса : 4,5 т ;
довжина : 4,24 м ;
ширина : 2,1 м ;
висота : 1,42 м ;
кліренс : 203 мм.
|