Легкий напівгусеничний тягач серії
„Ґ" – „М-7 Сноу Трактор Ґ194", – аналог німецького Sd.Kfz.2, створений
відомою у галузі військового тракторо- і тягачо- будування фірмою Allis-Chalmers.
Призначався для застосування у північних широтах, перш за все, армійською
авіацією сухопутних сил США (US Army Air Corps).
Компанія „Елліс-Чальмерс"
створила зразок у 1943 р., а поступати у війська М-7 почав 1944 року. „М-7
Снов /сноу/ трактор" (сніжний трактор) виготовлений порівняно малою
серією (кілька сотень екземплярів) фірмою-розробником. Застосовувався під час 2
Світової війни та після неї ще деякий час. Основне призначення – роботи з
пошуку та евакуації пілотів при нестандартних посадках.
Сніговий трактор М-7
спроектований із застосуванням вузлів та механізмів іншої техніки (як фірмової,
так і інших виробників), що застосовувалася армією Сполучених Штатів.
Компоновка M-7 Snow Tractor : кабіна за двигуном /КЗД/, з напівгусеничною ходовою частиною. Зовні передня частина
нагадує легкий колісний трактор. Кабіна 2-місна, з тандемним розміщенням водія
і пасажира, відкрита. Вітрове скло виконане знімним. Управління проводиться
по-автомобільному : рульовим колесом та педалями. Кабіна може закриватися
брезентовим тентом.
Двигун – Willys 442,
аналогічний тому, що встановлювався на джипах „Вілліс МБ". Двигун
карбюраторний, 4-циліндровий, з рядним розміщенням, об’ємом 2,2 літра.
Охолодження рідинне.
Трансмісія також узята частково від джипу
„Вілліс". Наприклад, коробка переміни передач з 3-ма ступенями руху
вперед і 1-им назад. Роздаткова коробка „Вілліса" застосовувалася як
редуктор з підвищеними і пониженими передачами. Привід трансмісії – на передні
колеса гусеничного рушія.
Ходова частина складається з основного
гусеничного рушія і направляючих коліс. Передній направляючий міст має пару
коліс з гумовими надувними шинами. Розмір коліс – 15 дюймів. Гусеничний рушій
має передні ведучі колеса, задні колеса-лінивці, підтримуючий ролик з кожного
боку та по 6 набірних опорних котки. Гусениця металева, траки виготовлені з
тонких стальних листів, підсилених зовні поперечними ґрунтозачепами, а
всередині – поздовжньо 4-ма цепами з овально-кільцевими ланками. За
необхідності передні колеса встановлюють на дерев’яні лижі, що перевозяться на
тракторі і виконують роль надколісних щитків.
Трактор може виконувати різні
тягові функції. Для перевезення вантажів було створено основний причіп М19 Trailer Snow
(трейлер сніжний), 1-вісний колісний, який також при необхідності
встановлювався на лижі. Для зчеплення з причепом на задньому борту корпусу М-7
встановлено буксирний пристрій. Для пошуково-евакуаційних робіт причіп обладнувався
санітарними носилками та іншим необхідним медичним обладнанням. У інших
версіях, причіп мав устаткування для обслуговування літаків. Також
застосовували сани.
Електрообладнання М-7 було досить розвиненим, виходячи з
його призначення.
ТТД M-7 Snow Tractor :
місткість : 1+1 ;
потужність двигуна : 54 к.с. ;
максимальна швидкість : 65 км/г
;
запас ходу : 257 км ;
маса тягача : 1,4 т ;
повна маса : 2,5 т ;
маса причепа повна : 2,7 т ;
маса вантажу : 2 т ;
довжина : 3,5 м ;
ширина : 1,55 м ;
висота : 1,58 м ;
кліренс : 320 – 350 мм.
|