Вторник, 05.11.2024, 11:07
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS

П л а с т у н - У к р а ї н а

Меню сайту
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Техніка 2 С.В » техніка 2СВ США

М-5 Tractor

M - 5  High-speed Tractor

С Ш А

Серед поставок „ленд-лізу" тягачі М-5 є найменш відомими. Радянські джерела повідомляли, що М5 застосовувався американською армією, постачався союзникам але про використання їх РСЧА інформації не було.

Кількість поставлених до СРСР М-5 за даними зарубіжних інтернет-джерел становить близько 200 одиниць. Про їх застосування після Перемоги інформація відсутня.

Тягач М5 High-speed Tractor (швидкісний трактор) створювався протягом 1941-42 років. У жовтні 1942 року зразок прийнято на озброєння Армії США. М5 призначався для буксирування артилерійських систем калібру 100 – 155 мм.

Трактор розроблений з використанням вузлів танка „M3 Stuart" і виготовлявся компанією International Harvester (Інтернешнл Харвестер) з травня 1943 року. У травні 1945 його замінив М5А1. А потім – А2, А3, А4, А5.

Крім М-5, американська армія під час війни застосовувала тягачі М-4, М-6, М-8. Про їх передачу до СРСР інформація відсутня.

Трактор „М-5 Хай-Спід" скомпонований за бронетранспортерною схемою, але без бронювання. Зовнішньо нагадує причіп на гусеничному ходу. Корпус відкритий. Задню його частину займає відділення силової установки. Передню і середню – ВУ і транспортне відділення. Водій розміщується у передній частині посередині. Перед водієм у борту корпусу зроблено виступ. За необхідності на виступ встановлюють вітрове скло з очисником (двірником). За допомогою стійок на тягач встановлюється дах з брезентовим тентом.

Транспортне відділення розраховане на перевезення артилерійської обслуги і боєкомплекту. Наприклад, 24 155-мм або 56 105-мм снарядів.

Озброєння тягача у американській армії – 12,7-мм кулемет „М2 Браунінг" з боєкомплектом у 550 патронів.

Двигун – Continental R6572, бензиновий, 6-циліндровий рядного розміщення. Задній борт корпусу М-5 виконано з великими вікнами, закритими решіткою для доступу повітря у систему охолодження. Запас палива – 100 літрів.

Трансмісія має привід на передній міст. Коробка переміни передач з ступенями 4+1.

Ходова частина складається з передніх ведучих коліс, підтримуючих роликів (2×2), опорних котків (4×2) і напрямних коліс-лінивців. Опорні котки об’єднані в пари і приєднані до підвіски. Пружним елементом служать вертикально розташовані циліндричні пружини. Лінивці мають окремі підвіски.

У передні частині корпусу зовні встановлена лебідка. Трос видається вперед або назад. Буксирний пристрій приєднаний до кормового листа корпусу.

ТТД  M-5 High-speed Tractor :

місткість : 1+9 ;

потужність двигуна : 210 к.с. ;

максимальна швидкість : 48 км/г ;

швидкість з гарматою : до 20 км/г ;

запас ходу : 290 км по шосе ;

маса причепа : 9,1 т ;

маса тягача : 13 т ;

довжина : 4,9 м ;

ширина : 2,54 м ;

висота : 2,54 м (з тентом) ;

кліренс : 620 мм.

Післявоєнні модифікації М5А1, -А2, -А3, -А4, -А5 від початкової моделі та одна від одної різняться деякими параметрами : розмірами, масою, обладнанням. Модифікація М5А1 і подальші мали закритий корпус. М5А2 і наступні – змінену підвіску : вертикальні пружини замінені горизонтально встановленими. М5А5 з вбудованими шафами для розміщення боєприпасів.

Тягачі застосовувалися також для буксирування причепів з радарами, різним обладнанням, транспортно-вантажних робіт.


Категорія: техніка 2СВ США | Додав: Plastun (06.09.2013)
Переглядів: 627 | Рейтинг: 2.2/6
Всього коментарів: 0
avatar
Пошук
Статистика
Оцініть
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 24

Copyright MyCorp © 2024