M - 4 High-speed Tractor
С Ш А
У серії американських
швидкісних тягачів М-4 HST займає серединне
місце за тяговим класом. Він потужніший за М-5 компанії Інтернешнл Харвестер і
менший від М-6, створеного як і М-4 фахівцями „Елліс-Чальмерс".
Проектування артилерійського
швидкісного тягача компанія Allis-Chalmers почала у 1941 році. Наступного року
зразок був втілений у метал, а масові поставки в армію почалися у 1943 році. За
час випуску виготовлялися кілька варіантів : М-4С, М-4А1, які відрізнялися
оснащенням вантажного відсіку. З самого початку базова модель виготовлялася у 2
версіях, що призначалися для буксирування польових артилерійських систем або
зенітних. Під час війни М-4 використовували найчастіше як тягач 155-мм, 203-мм
гаубиць чи 90-мм зеніток.
Після закінчення 2 Світової
війни „М-4 Хай-спід Трактор" (швидкісний трактор) постачалися до інших країн :
Бельгію, Нідерланди, Бразилію, Японію, Пакистан та інші країни.
ЗС Сполучених Штатів
застосовували „М-4 ХСТ" до 60-их років минулого століття. Крім
Другої Світової війни М-4 активно застосовувалися у Корейській війні та інших
бойових діях американської армії. Потім тягачі обеззброювалися,
переоснащувалися і передавалися у промисловість.
Трактор створений з
використанням вузлів танка M2 Lt. Tank (легкий танк).
Компонування. Корпус трактора складається з
верхньої та нижньої частин. Бронювання відсутнє. Спереду верхньої частини
знаходиться відділення управління і десантне відділення.
Задню половину займають відділення СУ і вантажне відділення.
Відділення управління об’єднане із десантним і водночас має поперечну
перегородку, яка відділяє передній ряд сидінь від задніх. На всіх М-4 є дах із круглим люком. З боків відділення
управління і десантне має відкриті входи. На частині М-4 встановлювалися двері.
Відділення СУ має окремий корпус посередині корпусу з вентиляційними решітками
і люками для доступу. Вантажне відділення – прямокутна платформа з бортами. Зверху
має брезентове або жорстке покриття.
Озброєння – 12,7-мм кулемет „М2
Браунінг" встановлений на турелі.
Двигун – Waukesha 145GZ,
карбюраторний, 6-циліндровий з поздовжнім рядним розташуванням.
Трансмісія з приводом на передній міст. Коробка
переміни передач має 4 ступені переднього ходу та 1 заднього.
Ходова частина складається гусениць, з
передніх ведучих коліс, задніх коліс-лінивців, двох підтримуючих роликів та
чотирьох одинарних опорних котків з кожного боку. Опорні котки встановлені
попарно на елементах підвіски.
До переднього та кормового
листів корпусу приєднано буксирні пристрої.
ТТД M-4
High-speed Tractor :
місткість : 1+11 ;
потужність двигуна : 210 к.с. ;
максимальна швидкість : 53 км/г
;
запас ходу по шосе : 290 км ;
маса тягача : 14,7 т ;
повна маса : 31,5
довжина : 5,23 м ;
ширина : 2,5 м ;
висота : 2,52 м.
|