Вторник, 05.11.2024, 11:08
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS

П л а с т у н - У к р а ї н а

Меню сайту
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Техніка 2 С.В » техніка 2СВ США

М-3 Scout Car

M - 3А1 Scout Car  White

С Ш А

Колісний розвідувальний бронетранспортер М-3 „Скаут" є одним з символів Перемоги у Другій Світовій війні. Застосовувався арміями Сполучених Штатів Америки та військ союзних держав у різних цілях.

Створення бойової машини для розвідки (Scout / скаут – розвідник) почали на початку 1930-их років фахівці компанії White Моtor Соmpany. Розробку вели на базі цивільного повнопривідного автомобіля „White-Indiana 4×4". Прототип М-7 був замовлений армією і з 1934 року, з назвою Scout Car М1, кілька десятків бронемашин поступали на озброєння бронекавалерійських (розвідувальних) підрозділів.

У ці роки кілька компаній пропонують армії подібні розробки. На озброєння був прийнятий Scout Car М2 створений фірмою Corbitt & Со.

Компанія „Уайт Мотор" продовжує модернізацію власної розробки з шифром „М-2А1". У 1938 році збройні сили США приймають на озброєння цей БТР з назвою М-3 Scout Car. Проте замовлено було тільки кілька десятків машин, які проходили армійські випробування. За їх результатами, військове керівництво прийняло рішення про повне оснащення розвідувальних підрозділів такою машиною. White Моtor Соmpany пропонує вже наступну модернізацію М-3.

1941 року на озброєння поступає M-3А1 Scout Car. В умовах війни, випуск проводився масовою серією до 1944 року. Всього випущено до 21 тисячі БТР у варіанті М-3А1. У Армії США М-3А1 застосовувався як розвідувальний, штабний, санітарний автомобіль, транспортер мінометів, тягач легких артилерійських систем та інших причепів. З 1943 року для армії США виготовлялася штабна версія – M-3A1 Command Car.

До СРСР постачання проводилося з 1942 року, всього – більше 3 тисяч. М-3А1 „Скаут Кар" застосовувався РСЧА як розвідувальний, штабний, тягач легких артилерійських систем, для вогневої підтримки розвідувальних і піхотних підрозділів. На фронтових ілюстраціях часто бачимо їх разом із бронеавтомобілем БА-64. Після війни перебував на озброєнні ЗС СРСР до кінця 1950-их років.

Вермахт також застосовував трофейні М-3А1 для різних цілей.

З усіх виготовлених М-3А1 близько половини США поставили іншим країнам під час 2 Світової війни. Після війни у деяких арміях БТР застосовувався деякий час. Інші, особливо США, продавали або передавали їх до інших країн. М-3А1 застосовувався військами країн світу довгий час. Частково – до кінця минулого сторіччя. Нині – використовується кількома арміями Латинської Америки.

Загалом М-3А1 Scout Car застосовувався арміями США, В. Британії, Канади, СРСР, Франції, Польщі, ЧССР, Бельгії, В’єтнаму, Югославії, Польщі, Китаю, Куби, Ізраїлю (всього – до 30 країн) і застосовувався під час війн у Китаї, В’єтнамі, війн на Близькому Сході, в Африці та інших регіонах.

„М-3А1 Скаут Кар" – бойова броньована колісна повнопривідна машина, створена на основі вантажного автомобіля. Основа машини – рама, на яку встановлено двигун у капоті, броньований корпус, ходова частина та інші вузли і агрегати. Передні колеса керовані. Бронекорпус відкритий зверху.

Компоновка автомобільна : КЗД.

Відділення силової установки розміщено у передній частині машини в броньованому капоті. Для доступу до двигуна бронелисти закріплено на шарнірах. Передня частина виконана з поворотними жалюзями.

Двигун : Hercules JXD – карбюраторний, 4-тактний, 6-циліндровий з рядним розташуванням, рідинного охолодження. Робочий об’єм циліндрів – 5200 см3. Паливо знаходиться у двох паливних баках, встановлених під сидіннями водія і пасажира. Об’єм становить 57 літрів у кожному.

Корпус бронетранспортера виготовлений із катаних листів броневої сталі з поверхневим гартуванням. Товщина листів лобової частини корпусу становить 12,7 мм, інших – 6 мм. У порівнянні з БТРом М-3, корпус М-3А1 був подовжений і розширений. У передній частині встановлено сидіння для водія і пасажира, за ними – для десанту. Сидіння встановлені попарно одне за одним, посередині корпусу. Вздовж бортів приєднані ящики для боєприпасів.

Вхід у кабіну проводиться через двері автомобільного типу, у корпус – через його борти. Двері кабіни мають відкидну верхню частину. Передня (лобова) частина закрита відкидними бронелистами, які у похідному положенні піднімаються вгору, з опорою на стійки, закріплені на капоті. Передні і бокові щитки мають щілини, що закриваються броньованими щитками.

Озброєння.

Основним кулеметом у „Скаута" був 12,7-мм Браунінг М2. Крім нього – 7,62-мм М-1919А4 „Браунінг" або М-1917А1. Також зустрічаються різна кількість (2-4) і комбінація. У РСЧА іноді встановлювали „Максими" або інші вітчизняні зразки. Кулемети приєднувалися на спеціальній установці М22, що пересувалася по спеціальній рейці довкола корпусу.

Трансмісія автомобільного типу. Зчеплення 1-дискове, сухого типу. Зусилля двигуна передається на 4+1 ступеневу коробку передач, потім на роздавальну коробку з 2-ступеневим демультиплікатором, а з неї – на передній і задній мости.

Ходова частина колісна – 4×4. Обидва мости встановлені на листових ресорах. Колеса розміром 8,25-20. Гальмова система гідравлічна.

Електрообладнання потужністю 12 вольт було екранованим.

На кормовому бронелисті М-3А1 Scout приєднувався бампер-підніжка для полегшення займання місць десантом, під ним – буксирний пристрій. До переднього бампера приєднували коток для спрощення подолання перешкод.

ТТД  M-3А1 Scout Car White :

місткість : 1+7 ;

колісна формула : 4×4 ;

потужність двигуна : 110 к.с. ;

максимальна швидкість : до 90 км/г ;

запас ходу : 360 - 400 км ;

маса : 5,7 т ;

довжина : 5,63 м ;

ширина : 2,032 м ;

ширина колії : 1,62 м ;

колісна база : 3,34 м ;

висота : 2,1 м ;

кліренс : 301 мм.
Категорія: техніка 2СВ США | Додав: Plastun (25.01.2014)
Переглядів: 671 | Рейтинг: 2.2/5
Всього коментарів: 0
avatar
Пошук
Статистика
Оцініть
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 24

Copyright MyCorp © 2024