До СРСР постачання проводилося
з 1942 року, всього – більше 3 тисяч. М-3А1 „Скаут Кар" застосовувався РСЧА як
розвідувальний, штабний, тягач легких артилерійських систем, для вогневої
підтримки розвідувальних і піхотних підрозділів. На фронтових ілюстраціях часто
бачимо їх разом із бронеавтомобілем БА-64. Після війни перебував на озброєнні
ЗС СРСР до кінця 1950-их років.
Вермахт також застосовував
трофейні М-3А1 для різних цілей.
З усіх виготовлених М-3А1 близько
половини США поставили іншим країнам під час 2 Світової війни. Після війни у
деяких арміях БТР застосовувався деякий час. Інші, особливо США, продавали або
передавали їх до інших країн. М-3А1 застосовувався військами країн світу довгий
час. Частково – до кінця минулого сторіччя. Нині – використовується кількома
арміями Латинської Америки.
Загалом М-3А1 Scout Car
застосовувався арміями США, В. Британії, Канади, СРСР, Франції, Польщі, ЧССР,
Бельгії, В’єтнаму, Югославії, Польщі, Китаю, Куби, Ізраїлю (всього – до 30 країн)
і застосовувався під час війн у Китаї, В’єтнамі, війн на Близькому Сході, в Африці
та інших регіонах.
„М-3А1 Скаут Кар" – бойова
броньована колісна повнопривідна машина, створена на основі вантажного
автомобіля. Основа машини – рама, на яку встановлено двигун у капоті,
броньований корпус, ходова частина та інші вузли і агрегати. Передні колеса
керовані. Бронекорпус відкритий зверху.
Компоновка автомобільна : КЗД.
Відділення силової установки
розміщено у передній частині машини в броньованому капоті. Для доступу до
двигуна бронелисти закріплено на шарнірах. Передня частина виконана з
поворотними жалюзями.
Двигун : Hercules JXD –
карбюраторний, 4-тактний, 6-циліндровий з рядним розташуванням, рідинного
охолодження. Робочий об’єм циліндрів – 5200 см3. Паливо знаходиться
у двох паливних баках, встановлених під сидіннями водія і пасажира. Об’єм
становить 57 літрів у кожному.
Корпус бронетранспортера виготовлений
із катаних листів броневої сталі з поверхневим гартуванням. Товщина листів
лобової частини корпусу становить 12,7 мм, інших – 6 мм. У порівнянні з БТРом
М-3, корпус М-3А1 був подовжений і розширений. У передній частині встановлено
сидіння для водія і пасажира, за ними – для десанту. Сидіння встановлені
попарно одне за одним, посередині корпусу. Вздовж бортів приєднані ящики для
боєприпасів.
Вхід у кабіну проводиться через
двері автомобільного типу, у корпус – через його борти. Двері кабіни мають відкидну
верхню частину. Передня (лобова) частина закрита відкидними бронелистами, які у
похідному положенні піднімаються вгору, з опорою на стійки, закріплені на
капоті. Передні і бокові щитки мають щілини, що закриваються броньованими щитками.
Озброєння.
Основним кулеметом у „Скаута"
був 12,7-мм Браунінг М2. Крім нього – 7,62-мм М-1919А4 „Браунінг" або М-1917А1.
Також зустрічаються різна кількість (2-4) і комбінація. У РСЧА іноді
встановлювали „Максими" або інші вітчизняні зразки. Кулемети приєднувалися на
спеціальній установці М22, що пересувалася по спеціальній рейці довкола корпусу.
Трансмісія автомобільного типу. Зчеплення
1-дискове, сухого типу. Зусилля двигуна передається на 4+1 ступеневу коробку
передач, потім на роздавальну коробку з 2-ступеневим демультиплікатором, а з
неї – на передній і задній мости.
Ходова частина колісна – 4×4. Обидва мости встановлені
на листових ресорах. Колеса розміром 8,25-20. Гальмова система гідравлічна.
Електрообладнання потужністю 12 вольт було екранованим.
На кормовому бронелисті М-3А1 Scout
приєднувався бампер-підніжка для полегшення займання місць десантом, під ним – буксирний
пристрій. До переднього бампера приєднували коток для спрощення подолання
перешкод.
ТТД M-3А1 Scout Car White :
місткість : 1+7 ;
колісна формула : 4×4 ;
потужність двигуна : 110 к.с. ;
максимальна швидкість : до 90
км/г ;
запас ходу : 360 - 400 км ;
маса : 5,7 т ;
довжина : 5,63 м ;
ширина : 2,032 м ;
ширина колії : 1,62 м ;
колісна база : 3,34 м ;
висота : 2,1 м ;
кліренс : 301 мм.