Бронетранспортер М-39 –
універсальний транспортний засіб. Створений як артилерійський трактор, але з
насиченням військ іншими тягачами, М39 став багатоцільовим : піхотним БТРом, арттягачем,
транспортом. Відомий також з назвою Armored Utility Vehicle – броньована
службова машина.
„М-39 АУФ" створений 1943
року компанією Buick (Б’юік) на базі конструкції самохідної артилерійської установки
(САУ) М-18 Hellcat, випуск якої фірма проводила. Прототипи мали позначення Т41
(тягач) і Т41Е1 (розвідувально-штабний для артилерії). Відрізнялися компонуванням
транспортного відділення. Призначався для буксирування 76,2-мм гармати М6 або
подібних. Виготовлявся на „Б’юік" з жовтня 1944 до березня 1945 року, шляхом
переобладнання „самохідок" М-18 перших випусків. Для цього знімалася башта, а
бойове відділення переобладнувалося для розміщення обслуги з боєзапасом або
піхоти. Також була обладнана санітарна версія.
M-39 AUV виготовлено 640 екземплярів і застосовувався
американськими військами під час бойових дій у Європі, у післявоєнний час та
війні в Кореї 1950-53 рр. У 1957 році М-39 знято з озброєння у США. Крім
американської армії, транспортери були передані США у Німеччину, де були на
озброєнні у новоствореному Бундесвері з назвою Schützenpanzer M39 (Bw).
Гусеничний транспортер-тягач
М-39 AUV має броньований корпус з відкритим (без даху) десантним відділенням. Бронекорпус
виготовлено зварюванням листів катаної броньованої сталі товщиною 13 мм. Днище –
5-мм.
Компонування : ВУ – Д/БВ – ВСУ. Відділення управління
танкового типу, 2-місне. Займання місць проводиться через люки у верхньому
листі корпусу. Розміщення водія – з лівого боку. У центральній частині корпусу
БТРа знаходиться десантне відділення з 8-ма сидіннями. Для захисту
від непогоди Д/БВ закривається брезентовим тентом з допомогою дуг. У передній
частині десантного відділення встановлено кулемет. Як правило – 12,7-мм „М-2 Браунінг".
Двигун : Continental R-975-C4 – карбюраторний,
4-тактний, з радіальним (зірковим) розміщенням 9-ти циліндрів,
повітряного охолодження. Встановлений у відділенні силової установки в кормовій
частині корпусу. Місткість паливного бака становить 625 літрів.
Трансмісія : гідромеханічна з переднім
розміщенням ведучого мосту. Коробка переміни передач має 3 ступені переднього
ходу і 1 назад. Повертання здійснюється за допомогою диференціалів.
Ходова частина М-39 складається з гусениць,
передніх ведучих коліс, задніх напрямних, подвійних опорних котків (5 на
сторону) і підтримуючих роликів (4 з кожного боку). Довжина опорної частини
гусениці – 296 мм. Підвіска торсіонна з гідравлічними амортизаторами на
передніх і задніх котках.
БТР має кілька буксирних
пристроїв різного призначення на передньому і кормовому броне листах, допоміжне
обладнання, пристрої для закріплення тросів, ЗІПу, технічного і шанцевого інструменту.
ТТД M-39
AUV :
місткість : 2+9 ;
потужність двигуна : 400 к.с. ;
максимальна швидкість : 72 км/г
;
запас ходу : 160 км ;
маса тягача : 16,3 т ;
довжина : 5,28 м ;
ширина : 2,87 м ;
висота : 2,00 м ;
кліренс : 363 мм.
|