Sonderkraftfahrzeug 6 Bűssing-NAG
Н і м е ч ч и н а
З приходом у Німеччині до влади фашизму почато моторизацію її збройних сил. Створення одного з чисельних тягачів було доручено підприємству „Бюссінґ-НАҐ“. Даний тягач мав бути 5-тонного класу (тягове зусилля). 1934 року побудований перший прототип. Наступного року – основний прототип B-N L5, а через рік – B-N L7, який у 1937 році прийнято на озброєння як Sonderkraftfahrzeug 6 (Зондер Крафтфарцойґ – транспорт особливого призначення) і запроваджено у серійний випуск.
У 1938 році фахівці компанії працюють над варіантом B-N L8, який мав подовжене шасі. З 1939 року на його основі почався випуск B-N L9, який мав аналогічний військовий шифр – Sd.Kfz.6. Отже серійними тягачами є варіанти „Л7“ та „Л9“. Їх виготовляли до 1943 року Bűssing-NAG і Daimler-Benz. Більша частина машин виготовлені „Даймлер-Бенц“. Потім Sd.Kfz. 6 у випуску замінив новий тягач SWS.
Тягачі Sd.Kfz. 6 Bűssing-NAG L7 та Sd.Kfz. 6 Bűssing-NAG L9 мають подібну конструкцію і розрізняються розмірами, двигунами і частково іншими вузлами. Також вони різняться в залежності від варіанту в якому випускалися. Тягачі застосовувалися для буксирування артилерійських систем, причепів, перевезення піхотних та інших підрозділів.
Артилерійський тягач Sd.Kfz. 6/1 мав бортову платформу з сидіннями для обслуги у середній частині та зарядний ящик у кормовій частині.
Транспортер Sd.Kfz.6/2 застосовувався як самохідна зенітна установка з встановленою на платформі з невисокими бортами гарматою. Також встановлювалися трофейні радянські зенітні гармати.
Машини для інженерних підрозділів мали позначення PF 10, .11, .12 і були пристосовані для перевезення особового складу, ЗІПу та буксирування причепа. Один з варіантів – бойова ремонтно-евакуаційна машина.
Частину тягачів перетворювали у самохідні артилерійські системи з розміщеною на платформі трофейною радянською польовою гарматою.
Конструкцію Sd.Kfz. 6 B-N L7 та Sd.Kfz. 6 Bűssing-N L9 у варіантах артилерійського тягача та піхотного транспортера виконано з кузовом напіввідкритого типу, де розміщуються водій, командир та піхота або обслуга.
Компонування : рамне, капотне. Передній міст не ведучий.
Кузов відкритий, виготовлявся з сталі. Сидіння розміщено впоперек кузова. Кабіна відділена стальною перегородкою врівень з бортами. Двері відсутні. Вирізи дверей можуть закриватися брезентом. Сам кузов можна закривати тентом двома способами : повністю або у формі даху та кормового захисту.
Двигуни. У всіх моделях застосовано силову установку з карбюраторних двигунів рідинного охолодження фірми „Майбах“. У „Сд.Кфц. 6 Б-Н Л7“ – NL38, об’ємом 3,8 літри. У „Сд.Кфц. 6 Б-Н Л9“ – HL 54, рядний 6-циліндровий, об’ємом 54,2 л. Двигуни встановлено у капотах автомобільного типу. Об’єм паливного бака – 190 літрів.
Трансмісія з приводом на передні колеса гусеничного рушія. Зчеплення сухе 2-дискове. Коробка передач має 4-ступені переднього ходу та 1 заднього. Крім того у трансмісію тягача входить демультиплікатор, що подвоює кількість ступенів. Диференціал головної передачі також подвійний.
Ходова частина складається з рами, гусеничного рушія, переднього керованого мосту, гальм. Рама виготовлялася з стальних профілів П-подібного перерізу. Гусеничний рушій Bűssing-NAG L7 складається з передніх ведучих коліс, задніх направляючих і 4-ох опорних котків з кожного боку, встановлених у шаховому порядку. У Bűssing-NAG L9 з кожного боку добавлено по 2 котки. Усі вони мають торсіонну підвіску. Ширина гусениці – 280 мм. Котки мають гумові бандажі, а гусениця – шарніри. Підвіска переднього мосту – на поперечній напівеліптичній ресорі. Передні колеси з пневматичними шинами розміром 7,50–20. Гальмова система мала пневматичні дискові гальма на колесах та гідравлічну в гусеничному рушієві. Поворот на невеликий кут здійснювався за рахунок передніх коліс. При більш крутому повертанні автоматично пригальмовували ся ліва чи права гусениці.
До переднього бампера та ззаду до рами приєднано буксирні пристрої. На рамі під кузовом встановлено лебідку.
Технічні дані Sd.Kfz. 6 B-N L7 / Sd.Kfz. 6 B-N L9 :
місткість : до 15 бійців у наймісткішому варіанті ;
потужність двигуна : 100 к.с. / 115 к.с. ;
максимальна швидкість : 50 км/г ;
запас ходу : 150 - 300 км ;
маса повна : 8,5 т / 9 т ;
маса вантажу : до 1,5 т ;
маса причепа : 5 т ;
довжина : 6325 мм ;
ширина : 2260 мм ;
висота : 2500 мм ;
кліренс : 360 мм.
|